domingo, 24 de marzo de 2013

Cas similar al de Susana


A partir del cas de na Susana treballat a classe, he fet memòria per tal de recordar una situació conflictiva i en aquell moment com la vaig resoldre.
Crec que coincideixo amb la mateixa situació que li va passar  a na Susana, són situacions que es prenen molt ràpid, que pràcticament no et donen temps a pensar que fer i acabes fent la primera cosa que et ve al cap.
Al centre on jo vaig fer pràctiques un dia un infant va portar un cotxe que li havien regalat el dia del seu aniversari, al principi el volia mostrar a tots els seus companys, però a l’hora de prestar-ho no va ser tan divertit, només deia “mio” i no el volia deixar a ningú. Aquell dia vaig decidir  parlar amb aquest infant per poder treballar el joc compartit, encara que també vaig tenir en comptes que des de ben petits tenim el sentiment de que les coses són nostres i de ningú més, però crec que era una bona ocasió per a poder treballar conjuntament.
He de recalcar que uns dies abans un altre infant va portar un altre obsequi, va passar el mateix que he contat anteriorment i la tutora no va aprofitar l’ocasió per poder treballar conjuntament, la seva decisió va ser llevar la jugueta i continuar amb la seva rutina, que concretament era l’assemblea.
Bé, per comentar les creences de la tutora de l’aula penso que no té una creença on pensa que no podem treballar la cooperació a través de petits conflictes, simplement penso que en aquell moment no s’adonaria de la riquesa de les petites situacions. També crec que ella porta molt de temps treballant en aquest àmbit i jo molt poc, per aquesta raó potser jo hem fixés més amb aquests dos infants, també recalcar que en aquesta ocasió també era ella la que duia l’assemblea i havia d’estar pendent dels 12 infants, i de que tots participessin.
Les etiquetes que penso que he treballat i que fan referència al que he anat contant són les que fan referència a l'autonomia de l'aprenentatge, la reflexió sobre els meus errors i millorar la meva actuació professional i sobretot  la reflexió sobre el meu propi aprenentatge.  Aquestes són les que m’ajudaran a millorar tot el meu aprenentatge, sempre recordant que això es fa poc a poc, com un cargol. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario