viernes, 15 de marzo de 2013

Competències...



Aquesta primera entrada la dedicaré a comentar les diferents competències que puc arribar a tenir i que al mateix temps penso que ja les tinc adquirides.

Abans de tot diré que podem trobar cinc competències, que són autonomia en l’aprenentatge, procés d’aprenentatge, funcionament del centre d’Educació Infantil, processos d’ensenyament- aprenentatge i per acabar procés de millora.

La primera que comentaré  és la competència de l’autonomia de l’aprenentatge on puc dir que aquesta competència la tinc adquirida ja que sempre que estic treballant qualsevol tema en concret m’agrada cercar més informació per contrastar, per exemple per realitzar el blog he estat cercant més blogs, com posar més gadgets, com penjar vídeos, etc. I a partir de cercar i contrastar aconsegueix fer el meu treball, en aquest cas fer el blog. Encara que se que he de seguir treballant aquestes competències ja que sempre puc millorar les meves tasques.

Pel que fa a les competències de l’aprenentatge puc dir que estic en formació, que soc una persona molt exigent amb jo mateixa i  molt crítica, que se en quins moments estic en un punt feble o un punt fort, això hem fa reflexionar i modificar els meus punts febles i fer-los punts forts, i  els punts fots mantenir-los forts, per tant, aconseguir ser una bona docent. També he dir que quan comet un error hem serveix per millorar aquella tasca i millorar aquesta errada.

En quant al funcionament del centre he de dir que m’agrada saber com funciona en general, amb això vull dir, que m’agrada visitar diferents centres infantils, analitzar com treballen, com es relacionen amb els pares, com treballa l’equip educatiu... He de dir que la part de treballar amb els pares l’he pogut treballar aquest estiu fen feina amb infants a un centre infantil, però molt més encara en aquest moment ja que estic treballant amb infants de cinc anys a una escola. Aquest aspecte de treballar amb pares crec que és dels més complicats que podem trobar durant tota la nostra etapa com docents, per aquesta raó crec que aquesta competència és molt important treballar-la.

Per anar acabant, comentaré les competències que fan referència al treball en equip, aquestes penso que les posseeixo. Sempre intent escoltar a totes les persones amb les quals treball, sempre intentant arribar a un acord mutu sense deixar de banda a cap component. Encara que sempre poden sorgir diferències i hem se saber superar-les i aprendre d’aquestes.

Per avui ja està... pròximament més i millor.

No hay comentarios:

Publicar un comentario